Over Millinillion

Wij, Maarten Schilpzand en Edwin Mein, zijn de grondleggers van Millinillion. We zijn Millinillion gestart in 2014 om software te ontwikkelen met als centraal motto: play and simplify. Ons doel met Millinillion is daarom meer vreugde in software te brengen en tegelijkertijd complexe zaken vereenvoudigen.

Maarten Schilpzand (1981) [CMO, Chief Math Officer]

Studeerde Wiskunde aan de Universiteit Twente. Momenteel werkzaam als docent Wiskunde aan een bovenbouw school. Hij heeft een brede interesse voor creatieve zaken, uitdenken van nieuwe spellen en combineren van technieken. Hij is een fervent gamer op diverse platforms.

Geen wiskundig probleem is te complex voor Maarten om op te lossen. Deze gave gebruikt hij in de complexe zaken die Millinillion oplost.

Edwin Mein (1976) [CSO, Chief Software Officer]

Studeerde Informatica aan de Universiteit van Groningen. Momenteel werkzaam als domeinarchitect bij een IT-bedrijf. Hij heeft een brede interesse in de ontwikkeling van (grafische) applicaties, spellen en oplossingen voor desktop (Mac OS X en Windows) en embedded omgevingen (IOS en Android).

Geen vraagstuk is te complex om in software op te lossen. Deze gave gebruikt hij om wat hij ziet in software te landen voor Millinillion.

Wat betekent Millinillion?

Millinillion komt uit de lange reeks van getallen die telkens een factor 1000 groter worden:
  • miljoen: 106 (een één met 6 nullen)
  • miljard: 109 (een één met 9 nullen)
  • biljoen: 1012 (een één met 12 nullen)
  • googol: 10100 (een één met 100 nullen)
  • millinillion: 103003 (een één met 3003 nullen)
Millinillion is daarmee een onvoorstelbaar groot getal.

De laatste projecten van Millinillion:

  • LineChaser, een spel voor iOS waarbij snelheid, vaardigheid, vindingrijkheid en souplesse ingrediënten waren van het spel.
  • The Garden Companion, een internet-of-things applicatie voor de automatisering van beregeningssystemen van tuinen.